هدف از این پایان نامه بررسی مسئولیت مدنی دولت مطابق قواعد عمومی در حقوق مسئولیت مدنی می باشد
تعداد صفحات | 360 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | فقه،حقوق،الهیات |
هدف از این پژوهش بررسی عوامل فرهنگ سازمانی بر اساس مدل هافستد در پیشگیری از فساد اداری در سازمان جهاد کشاورزی می باشد
تعداد صفحات | 175 |
حجم | 5191 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
متاسفانه معضل فساد اداری در سازمان های دولتی بسیاری از کشورهای جهان رواج دارد و با وجود تصوّر اکثر مردم، فساد اداری فقط مختص کشورهای در حال توسعه نیست. حتی در کشورهای صنعتی پیشرفته نیز مواردی از ارتشاء و اختلاس هر چند وقت یک بار کشف و از طریق رسانهها منعکس میگردد. در کشورهای رو به رشد، دولتها، مسئولیتها و وظایف گستردهای بر عهده دارند و دامنه فعالیتهای دولت به مراتب گستردهتر از کشورهای صنعتی است. این امر همراه با تفاوتهای موجود در نظام سیاسی، دو دلیل اصلی رواج بیشتر فساد اداری در کشورهای رو به رشد تلقی میشود (حبیبی، 1375، 6).
برخی از محققان، فساد اداری را مجموعهای از اقدامات کارمندان و مسئولان دولت میدانند که اولاً به «منافع عمومی » لطمه بزند و ثانیاً هدف از انجام دادن آن رساندن فایده به عامل (کارمند اقدام کننده) یا به شخص ثالثی که عامل را برای انجام این اقدام اجیر کرده است، باشد (فرجپور،1383،11).پدیده فساد به دلیل این که رقابتپذیری را دشوار و تخصیص بهینه منابع را دچار اختلال میکند، ضد رشد قلمداد میشود.
به طور کلی، در اجرای سیاستگذاریهای اقتصادی، سه عامل اساسی را میتوان به طور مشخص «ضد رشد» قلمداد کرد:
1- گستردگی فعالیتهای دولت در امور اقتصادی؛
2- شفافیت اندک، یا عدم شفافیت و به تبع آن، عدم پاسخگویی مدیریت دولتی؛
ا- تضعیف ثبات، قانونمندی و رقابت پذیری محیط فعالیتهای اقتصادی.
این عوامل که همگی ریشه در ضعف یا فقدان شفافیت نظام اداری دارند، و ایفا و سیاستگذاریهای اقتصادی حاکمیت را با مشکل مواجه میکند و در نتیجه دولتمداری، یا به نحوهی انجام مسئولیتهای حکومتی توسط دولت (حکمرانی و یا زمامداری) را تضعیف و گاه غیرممکن میسازد. دولتمداری ضعیف نیز به نوبهی خود انگیزه و امکان فساد را تقویت میکند.این پایان نامه در خصوص فساد اداری می باشد.و در آن به بررسی عوامل فرهنگ سازمانی بر اساس مدل هافستد در پیشگیری از فساد اداری در سازمانهای دولتی می پردازیم.
چکـــیده
فرهنگ سازمانی به دلیل ماهیت اثرگذاری قوی که میتواند بر رفتار و عملکرد اعضاء سازمان داشته باشد، نقش مهمّی در کنترل درونی رفتارهای کارکنان و پیشگیری از بروز فساد اداری دارد پژوهش حاضر به منظور بررسی عوامل فرهنگ سازمانی براساس مدل هافستد در سازمانهای دولتی، در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجانغربی انجام شده است این پژوهش از جنبه هدف، کاربردی و نیز توسعهای واز نظر ماهیت، توصیفی پیمایشی است
یافتههای تحقیق حاصل جمعآوری اطلاعات از 448 نفر جامعه آماری و نمونهی 208 نفری از کارکنان به روش تصادفی ساده میباشد برای تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی از طریق نرمافزار SPSS و تحلیل رگرسیون استفاده شده است نتایج تحقیق نشان میدهد بین فاصله قدرت و فساد اداری در سازمانهای دولتی رابطهی معنادار وجود دارد که اندازهی این رابطه 020/0 میباشد؛ همچنین بین ابهامگریزی و فساد اداری در سازمانهای دولتی رابطهی معنادار وجود دارد که اندازهی این رابطه صفر میباشد؛ در حالی که رابطهی معنادار بین فردگرایی و فساد اداری در سازمانهای دولتی وجود ندارد که اندازهی این رابطه 702/0 میباشد
کلید واژه: فرهنگ سازمانی، فساد ادارای، فاصله قدرت، فردگرایی، ابهام گریزی، مدل هافستد
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
11 مقدمه 2
12 بیان مسئله 4
121 تعریف فساد 5
122 تعریف تقلب 5
123 تعریف سلامت اداری 5
124 تعریف فساد اداری 6
13 اهداف پژوهش 8
131 اهداف اصلی پژوهش: 8
132 اهداف جزئی پژوهش: 8
14 اهمیّت پژوهش 8
15 ضرورت تحقیق 9
16 فرضیات تحقیق 10
161 فرضیه اهم: 10
162 فرضیههای اخص: 10
17 روش تحقیق 10
18 ابزار گردآوری اطلاعات 11
19 جامعه و نمونه آماری 11
110 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات 11
111 ساختار تحقیق 12
112 تفاوت این تحقیق با دیگر تحقیقات 12
113 مدل مفهومی 13
114 مدل عملیاتی 14
115 تعریف مدل مفهومی و مدل عملیاتی 15
1151 فرهنگ سازمانی: 15
11511 فاصله قدرت: 15
115111آزادی و استقلال فردی: 15
115112 میزان، حدود و ثغور ارتباط با همکاران: 15
115113 تفویض اختیار: 15
115114تصمیمگیری شخصی: 15
115115 میزان مدیریت مشارکتی: 15
11512 فرد گرایی 16
115121 اهمیت به فرد: 16
115122 میزان تعهد واحساس فرد به گروه: 16
115123 میزان موردقبول واقع شدن فرد در گروه: 16
115124 پاداشهای فردی: 16
11512 5 صمیمیت و کارگروهی: 16
11513پرهیز از نا شناختهها (ابهام گریزی) 16
115131 پیروی از قوانین و دستورات: 16
115132 اطلاع از انتظارات سازمان: 16
115133 میزان انعطافپذیری و رویههای عملیاتی استاندارد: 17
115134 پیروی از اصول و قواعد کیفی مشخص: 17
115135 دستورالعملهای شفاف و روشن: 17
1152 فساد اداری 17
فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه تحقیق
21 بخش اول : فرهنگ سازمانی 19
211 مقدمه 19
212 پیشینه تاریخی 21
213مفاهیم پایه و اساسی فرهنگ 22
2131 ارزشها: 22
2132 فرهنگ : 22
214 کارکردهای فرهنگ 26
215 فرهنگ سازمانی : 27
2151 کارکردهای فرهنگ سازمانی 30
2152 عوامل مؤثر و تاثیر گذار بر فضای فرهنگ سازمانی 31
2153 تاثیر محیط روی فرایند مدیریت فرهنگ سازمان 32
2154 فضای فرهنگ ملی 34
21541 عوامل اصلی و موثر برفرهنگ ملی 34
21541 1 اوضاع اقلیمی 34
21541 2 موقعیت جغرافیایی 35
215413 مذهب 35
215414 نظام حاکم بر جامعه (در سطح خرد و کلان) 36
216 جمع بندی و پیشنهادات و ارائه یک مدل 36
22 بخش دوم: فساد اداری 37
221 مقدمه 37
222 تعاریف فساد اداری 38
2221 فساد چیست؟ 38
223 مبانی اعتقادی (ارزشی) در زمینه فساد اداری 41
224 انواع فساد 41
22 5 فساد در کشورهای مختلف : 46
22 5 1 آرژانتین 46
22 5 2 برزیل 47
22 5 3 هنگ کنگ 47
22 5 4 مالزی 48
22 5 5 ایران 48
22 6 علل بروز فساد اداری و اثرات آن 49
227 رویکردهای اساسی پیشگیری 54
228 راههای پیشگیری از فساد اداری از دیدگاه اسلام 56
229 نظریههای کنترل فساد 58
2210 راهبرد جامع پیشگیری از فساد اداری در ایران 60
22101 ارتقای پاسخگویی سیاسی 61
22102 پاسخگویی رهبری نظام سیاسی 62
22103 تقویت جایگاه آموزههای دینی 62
22104 تقویت مشارکت مردمی 62
22105 تقویت نقش رسانهها 62
22106 ایجاد بخش خصوصی رقابت 63
22107 سازوکارهای نهادی ناظر بر قدرت 63
22108 اصلاح مدیریت دولتی 63
2211 راهکارهای پیشگیری و مقابله با فساد در نظام اداری کشور 64
2211 1 راهکارهای کلان 64
2211 11 پیشگیری از طریق اصلاح و بهسازی نظام اداری و آموزش 64
221112 مقابله و برخورد جدی با مصادیق فساد 64
221113 مدیریت موثر برنامه مقابله با فساد 64
22111 4 تصویب قوانین کار آمد و راهگشا در مقابله با فساد 64
22112 راهکارهای خرد 64
221121 راهکار های اداری و مدیریتی: 64
221122 راهکارهای فرهنگی ـ اجتماعی: 64
221123 راهکارهای سیاسی ـ مدنی: 65
221124 راهکارهای اقتصادی: 65
2212 نوآوری در پیشگیری از فساد اداری 66
22121 میثاق سلامت 66
22122 عناصر اصلی برنامه میثاق سلامت عبارتند از: 67
23 بخش سوم: کالبد شکافی فرهنگی فساد 68
231 ابعاد فرهنگ ملل از نظر هافستد 70
231 1 فاصله قدرت 70
231 2 فردگرایی در مقابل جمع گرایی 71
2313 ابهام گریزی (عدم اطمینان) 74
2314 بعد مردسالاری 76
232 تصویر ایران در پژوهش هافستد 78
2321مطالعه ی اول 78
2321مطالعهی دوم 79
233 انتقادهای وارده به هافستد 80
23 4 مدلهای نقش فرهنگ سازمانی در پیشگیری از بروز فساد اداری 81
فصل سوم: روش تحقیق
31 مقدمه 85
32 متغیرها و شاخصهای تحقیق 86
35 روش تحقیق 91
36 جامعه آماری 91
37 تعیین حجم نمونه 91
38 قلمرو تحقیق 92
381 موضوعی: 92
382 زمانی: 92
38 3 مکانی: 93
39 روش و ابزار گردآوری اطلاعات 93
391 بررسی اسناد و مدارک 93
392 پرسشنامه 94
3 10 واحد آماری 95
311روایی ابزار سنجش 95
312 پایایی پرسشنامه 96
3121 اجرای دوباره(روش بازآزمایی) 96
3122 روش موازی(همتا) 96
3123 روش تصنیف(دو نیمه کردن) 96
3124 روش کودر ریچاردسون 96
3125 روش آلفای کرونباخ 96
313تجزیه و تحلیل دادهها 97
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها و نتایج
41 مقدمه 99
42 آمار توصیفی متغیرهای جمعیت شناسی تحقیق 99
421 جنسیت 100
42 2 میزان تحصیلات 101
423سابقه کار 102
424 نوع استخدامی 103
425 سن 104
43 پایایی متغییر مستقل 105
431 پایایی فاصله قدرت 105
432 پایایی فرد گرایی 105
432 پایایی ابهام گریزی 106
44 پایایی متغییر وابسته 106
45 تحلیل فرضیات با استفاده از رگرسیون 106
451 مدل خلاصه 107
452 آزمون معنادار بودن رگرسیون 107
453 آزمون معنادار بودن ضرایب 108
46 تحلیل استنباطی 109
461 آزمون فرضیه اول 110
462 آزمون فرضیه دوم 110
463 آزمون فرضیه سوم 110
47 یافتههای جانبی 111
471 رتبه میانگین ها 111
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادات
51 مقدمه 114
52 یافتههای تحقیق 114
521 یافتههای آمار توصیفی 114
522 یافتههای آزمون فرضیات تحقیق 114
5221 فرضیه اول 114
5222 فرضیه دوم 115
5222 فرضیه سوم 115
53 پیشنهادات بر اساس یافتههای تحقیق 116
54 پیشنهادات جانبی 116
55 پیشنهاد برای محققان آتی 119
56 مشکلات و محدودیتهای تحقیق 119
فهرست منابع فارسی 120
فهرست منابع لاتین 125
پیوست«الف»: پرسشنامه130
پیوست «ب»: معرفی نامه توزیع پرسشنامه 133
پیوست«ج»: جدول حاوی کشورها از نظر رتبه بندی هافستد 134
چکیده لاتینی137
فهرست جدولها
جدول (21): تعاریف متعدد فرهنگ از نظر متخصصان 23
جدول (22):تعاریف گوناگون فرهنگ سازمانی از نظرمتخصصان 27
جدول(23): تأثیرات رتبه 74
جدول(24): تصویر ایران در پژوهش هافستد 78
جدول( 31): متغییرها و شاخصهای تحقیق 86
جدول شماره(32): فهرست پایگاههای اطلاعاتی برخط مورد استفاده 94
جدول( 41 ):توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 100
جدول( 42 ):توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات 101
جدول(43): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه کار 102
جدول(44): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع استخدامی 103
جدول(45): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن 104
جدول(46): پایایی فاصله قدرت 105
جدول(47): پایایی فردگرایی 105
جدول(48): پایایی فاصله قدرت 106
جدول(49): پایایی فساد اداری 106
جدول (410): مدل خلاصه 107
جدول (411): آزمون معنادار بودن مدل رگرسیون 108
جدول( 412): آزمون معنادار بودن ضرایب 109
جدول(413): رتبه میانگین ها 111
فهرست شکلها
شکل (1 1): مدل مفهومی 13
شکل(12): مدل عملیاتی 14
شکل(21): فرهنگ سازمانی 28
شکل(22): کارکردهای فرهنگ سازمانی 31
شکل(23): عوامل مؤثر و تاثیر گذار بر فضای فرهنگ سازمانی 32
شکل(24): ارتباط بین محیط و سازمان 33
شکل(25): اوضاع اقلیمی 35
شکل ( 26): مدل فرهنگ سازمانی 37
شکل(27): عوامل بروز فساد 53
شکل(28): مجموعه سازوکارهای کنترل فساد 58
شکل(29): ارتقای سلامت ملی 59
شکل (210): ارکان هشت گانهی نظام سلامت ملی 59
شکل(211): راهبرد جامع پیشگیری از فساد در ایران 61
شکل(212):جایگاه ایران در میان کشور های مورد بررسی هافستد 79
شکل(41): وضعیت هریک از متغییرها 112
فهرست نمودارها
نمودار (21): سطح نیاز و درآمد 44
نمودار (22): نمودار نمرات کسب شده کشور ایران 45
نمودار (41): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت 100
نمودار (42): توزیع فراوانی برحسب میزان تحصیلات پاسخگویان 102
نمودار( 43 ): توزیع فراوانی سن پاسخگویان بر حسب سابقه کار 103
نمودار (44): توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب نوع استخدامی 104
نمودار( 45 ): توزیع فراوانی سن پاسخگویان بر حسب سن 105
نمودار(46): میانگین گویهها 111
فهرست مدلها ، فرمولها
مدل(21): مدل مفهومی و مولفههای هافستد 82
مدل(22): مدل تأثیر ابعاد فرهنگی، بر کاهش فساد و بالندگی جامعه 83
فرمول(31): کوکران 92
فرمول(32): محاسبه ضریب(α) 97
هدف از این پژوهش بررسی راهکارهای مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از دیدگاه کارکنان امور اقتصاد و دارایی می پردازیم
تعداد صفحات | 211 |
حجم | 603 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | docx |
دسته بندی | مدیریت |
پیشگیری و مبارزه با فساد، به صورت جدی مستلزم حمایت قاطع از سوی جامعه و هماهنگی و مشارکت شهروندان میباشد. نقش جامعه و توانایی آن در مبارزه با فساد از اهمیت زیاد برخوردار است. به طور مسلم هرگاه فاصله بین حکومت و شهروندان ایجاد گردد و ملت از حکومت سلب اعتماد نماید و شهروندان به همکاری با نهادهای تشکیل دهنده در امر مبارزه با فساد و برنامههای اصلاحی و اجرایی یک نظام، قرار نگیرند ولو هم افراد سالمی در رأس نظام و نهادهای مبارزه با فساد قرار بگیرند، باز یقینا مبارزه با فساد و شیوههای کنترل آن به ناکامی منجر خواهد شد.
برای به حداقل رساندن پیامدهای فساد اداری، گسترش و حفظ اعتماد عمومی نسبت به سازمانها، به برخورد با مسائل به شیوهای منطقی و نظاممند، بسیط و بهکارگیری راهحلهای متناسب با نیازهای سازمان و انعکاس آن به شکل خاص نیازمند است. همچنین ایجادعزم ملی در زمینه مبارزه با فساد اداری و پرهیز از آلوده کردن آن با جهتگیریهای سیاسی و گروهی و بهرهبرداری تبلیغی از نتایج آن، توقعی است که عامه مردم از سیاستگذاران جامعه در این زمینه دارند.
این پایان نامه در مورد فساد اداری می باشد.و در آن به بررسی راهکارهای مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از دیدگاه کارکنان امور اقتصاد و دارایی می پردازیم.در ابتدا پس از علل و عوامل فساد، تاریخچه فساد اداری در ایران و جهان مورد بررسی قرار می گیرد .سپس راهکارهای مبارزه با فساد اداری بصورت کامل و به تفکیک متغییرهای پژوهش مورد تشریح قرار می گیرد.
چکیده
فساد اداری یکی از بیماری های مزمن و در واقع کهنه ترین جراحت نظام اداری تلقی می شود،چرا که پدیده ای همزاد دولت است یعنی از هنگامی که فعالیت های بشر شکل سازمان یافته به خود گرفتند،فساد اداری نیز در نتیجه تعاملات درونی و تعامل با محیط از متن سازمان ظهور کرد. لذا لازم است با شناسایی علل بروز فساد اداری و راهکارهای مبارزه با آن این پدیده را ریشه کن نمائیم و جامعه ای سالم و به دور از ناهنجاری های اجتماعی سازمانی داشته باشیم.
هدف اصلی این پژوهش،بررسی راهکارهای مبارزه با فساد اداری در سازمانهای دولتی از دیدگاه کارکنان اموراقتصاد و دارایی ساری می باشد. روش تحقیق باتوجه به هدف از تحقیق کاربردی و با توجه به نحوه ی گرد آوری داده ها از نوع توصیفی همبستگی است. در این تحقیق برای گرد آوری داده ها ازمطالعات کتابخانه ای و پرسشنامه استاندارد که شامل 26 سوال می باشد استفاده شده است. این مطالعه برروی130 نفر از کارکنان اداره امور اقتصاد و دارایی ساری انجام گرفته و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون تی انجام شده است. نتایج حاصل از آزمون فرضیههای تحقیق حاکی از آن است که به ترتیب متغیرهای بهره گیری از سیستم های مناسب تشویق و تنبیه کارکنان ، کاستن از حجم قوانین و ساده و شفاف سازی آنها، خصوصی سازی،توسعه و حمایت از رسانه های گروهی و تقویت نهادهای نظارتی، بر کاهش فساد اداری تأثیرگذار بوده اند.
واژگان کلیدی: فساد اداری، خصوصی سازی، تشویق، تنبیه، رسانههای گروهی، کنترل و نظارت.
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول:کلیات تحقیق 7
1-1) مقدمه 8
1-2) بیان مسئله 9
1-3) اهمیت و ضرورت پژوهش 12
1-4) مدل مفهومی پژوهش 13
1-5) اهداف مشخص پژوهش 15
1-5-1) هدف آرمانی 15
1-5-2) هدف کلی 15
1-5-3) هدف کاربردی 15
1-5-4) اهداف ویژه 15
1-6) سوالات پژوهش 16
1-7) فرضیههای پژوهش 16
1-8 ) قلمرو تحقیق 17
1-9) تعریف واژگان کلیدی2 17
1-9-2)تعریف مفهومی 18
1-10) خلاصه فصل اول 19
فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش 21
2-1) مقدمه 21
2-2 ) تعریف فساد اداری 22
2-3) انواع فساد 25
جدول2-1.انواع فساد 28
2-4) علل بروز فساد اداری 31
2-5) تاریخچه فساد اداری 32
2-5-1) تاریخچه فساد اداری در جهان 32
2-5-2) تاریخچه فساد اداری در ایران 34
2-6) راهکارهای مبارزه با فساد اداری 38
2-6-1) قوانین و مقررات شامل : 39
2-6-2) نیروی انسانی شامل: 39
2-6-3)رسالت ها و مأموریت های سازمانی شامل: 40
2-6-4)ساختار سازمانی شامل: 41
2-6-5) سیستم ها و روش ها شامل: 42
2-6-6) عوامل فرهنگی و اجتماعی 43
2-6-7)عوامل سیاسی 43
2-6-8)عوامل اقتصادی 43
2-7) سازوکارهای مدیریتی پیشگیری از فساد اداری 44
2-7-1) حذف سوء استفاده از اختیارات 44
2-7-2) کاهش پیچیدگی های فرآیندی 45
2-7-3) شفافیت در تخصیص منابع عمومی 45
2-7-4) ایجاد انگیزه در کارمندان 46
2-7-5) مدیریت نتیجه محور 47
2-7-6) فرآیندهای گزارش دهی داخلی 48
2-7-7) سلب صلاحیت 49
2-7-8) کدهای رفتاری 49
2-7-9) اظهار دارایی ها 50
2-7-10) راستی آزمایی 52
2-8) بررسی راهکارهای مرتبط با متغیرها 55
2-8-1) خصوصی سازی 55
2-8-1-1) توانایی بخش خصوصی 56
2-8-1-2) اصول خصوصی سازی 58
2-8-1-3) بسترهای مورد نیاز خصوصی سازی 59
2-8-1-4) سابقه خصوصی سازی در ایران 61
2-8-1-5)دلایل ناکامی در خصوصی سازی 62
2-8-2) تشویق و تنبیه 66
2-8-2-1)تشویق 66
2-8-2-2)انواع تشویق 67
2-8-2-3)کارکرد کنترل و تشویق 68
2-8-2-4)ارتباط کنترل و تشویق 68
2-8-2-5)کاربردهای کنترل و تشویق 69
2-8-2-6)شیوههای صحیح کنترل و تشویق 70
2-8-2-7)معایب تشویق بی جا و بیش از حد 72
2-8-3) کنترل و نظارت 74
2-8-3-1)کنترل 76
2-8-3-2)چرا باید ارزیابی کنیم؟ 76
2-8-3-3)اهمیت نظارت 77
2-8-3-4) فرایند نظارت 78
2-8-4) دسترسی همگانی به اطلاعات و گزارشات 80
2-8-4-1)تقویت سطح آگاهی عمومی 87
2-8-4-2)مشارکت های مردمی 92
2-8-5) پاسخگویی و شفافیت 93
2-9) وزارت امور اقتصادی و دارایی 95
2-9-1) تاریخچه 95
2-9-2) شرح اهداف 98
2-9-3-1) تهیه و تنظیم 98
2-9-3-2) بررسی و نظارت 99
2-9-3-3) امور اجرایی 100
2-9-3-4) امور شرکتهای دولتی 101
سایر وظایف 102
2-10) مطالعات انجام شده 103
2-10-1 ) مطالعات داخلی 103
2-10-2 ) مطالعات خارجی 106
2-11)خلاصه فصل دوم 107
فصل سوم: روش شناسی پژوهش 110
3-1) مقدمه 110
3-2 ) روش تحقیق 111
3-2-1) نوع روش تحقیق 112
3-2-1-1)روش تحقیق برحسب هدف: 112
3-2-1-2)روش تحقیق برحسب نحوه گردآوری داده ها و نحوه اجرا: 113
3 -3 ) مراحل انجام تحقیق 113
3-4) روش های جمع آوری اطلاعات 114
3-4-1) مطالعات کتابخانه ای: 115
3-4-2) پرسش نامه: 116
جدول3-1عوامل و تعداد سوالات پرسشنامه 117
3-5 ) متغیرهای تحقیق: 117
3-5-1 ) متغییر وابسته تحقیق: 118
3-5-2 ) متغییر مستقل تحقیق: 118
3-6) مدل مفهومی 119
3-7 ) ویژگیهای فنی و ابزاری اندازه گیری 121
3-7-1) روایی (اعتبار) تحقیق 121
3-7-2 ) پایایی تحقیق 122
3-8) جامعه و نمونه آماری 125
3-9) روش های تجزیه و تحلیل اطلاعات: 125
3-10) خلاصه فصل سوم 127
فصل چهارم 128
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری 129
4-1) مقدمه 129
4-2) تحلیل توصیفی داده ها : 129
بررسی جداول توزیع فراوانی و نمودارهای توصیفی جمعیت مورد مطالعه 130
بخش دوم :بررسی توزیع فراوانی و درصد پاسخ به سئوالات پرسش نامه 134
4-8) بررسی توصیفی نمرات، به تفکیک خرده مقیاس های پرسشنامه راهکارهای مبارزه با فساد اداری 149
بخش چهارم:4-9) بررسی فرضیات تحقیق 151
4-10) آزمون فرضیات تحقیق 152
فرضیه اول: خصوصی سازی برکاهش فساد اداری تاثیر گذار است . 152
فرضیه دوم : کاستن از حجم قوانین و ساده و شفاف سازی آنها برکاهش فساد اداری تأثیرگذار است. 154
فرضیه سوم: توسعه وحمایت از رسانه های گروهی برکاهش فساد اداری تأثیر گذار است . 156
فرضیه چهارم: تقویت نهادهای نظارتی برکاهش فساد اداری تأثیر گذار است . 158
فرضیه پنجم: بهره گیری از سیستم های مناسب تشویق و تنبیه کارکنان برکاهش فساد اداری تأثیر گذار است. 160
4-11) خلاصه فصل چهارم 162
فصل پنجم: نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات 164
5-1) مقدمه 164
5-2) نتیجه گیری 164
جدول5-1.ترتیب تأثیرگذاری متغیرها بر کاهش فساد اداری 165
جدول 5-2 ارزیابی نتایج پژوهش با پیشینه تحقیق فرضیه اول 166
5-2-2) تحلیل یافته های پژوهشی مربوط به سؤال دوم پژوهش 166
جدول 5-3 ارزیابی نتایج پژوهش با پیشینه تحقیق فرضیه دوم 167
5-2-3) تحلیل یافته های پژوهشی مربوط به سؤال سوم پژوهش 168
جدول 5-4 ارزیابی نتایج پژوهش با پیشینه تحقیق فرضیه سوم 168
نتایج این تحقیق با یافته های زیر همخوانی دارد: 169
جدول 5-5 ارزیابی نتایج پژوهش با پیشینه تحقیق فرضیه چهارم 170
5-2-5) تحلیل یافته های پژوهشی مربوط به سؤال پنجم پژوهش 170
جدول 5-6 ارزیابی نتایج پژوهش با پیشینه تحقیق فرضیه پنجم 171
5-3) پیشنهادات تحقیق 171
5-3-6) سایر پیشنهادات 174
5-3-7) پیشنهاد به محققین آینده 175
5-4) محدودیت های پژوهش 176
منابع فارسی 176
منابع انگلیسیEnglish Resources 181
منابع اینترنتی 182
پیوست ها 184
پرسشنامه
Abstract 209
در این پژوهش به دنبال آن هستیم تاعوامل تاثیرگذار بر اجرای موفق دولت الکترونیک و همچنین موانع اجرای آن را در آموزش و پرورش نوشهر، مورد مطالعه قرار دهیم
تعداد صفحات | 211 |
حجم | 1 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | مدیریت |
(مطالعه موردی شهر نوشهر)
دانلود پایان نامه مسؤولیت مدنی دولت
تعداد صفحات | 311 |
حجم | 0 کیلوبایت |
فرمت فایل اصلی | doc |
دسته بندی | فقه،حقوق،الهیات |